Nikon D800 + Nikon 18-35mm
F/8 | 4" sec. | ISO-64

Ik vind dat de lucht in een (landschaps)foto een belangrijke functie heeft. Daarom wil ik die hier ook niet uit deze foto halen.Henry schreef:Om het structuur in het zand de juiste aandacht te geven is het wellicht een idee om de lucht uit de foto te verwijderen.
En toch zou dat i.m.h.o de foto verbeteren. Waarom? Omdat in een heel groot deel van de lucht totaal niets gebeurd. Croppen tot aan de wolken zou de foto voor mij spannender maken. Maar dat is persoonlijke smaak.Matthijs schreef: Ik vind dat de lucht in een (landschaps)foto een belangrijke functie heeft. Daarom wil ik die hier ook niet uit deze foto halen.

Een landschapsfoto zonder lucht is voor mij hetzelfde als een fiets zonder wielen...Mdevil schreef:En toch zou dat i.m.h.o de foto verbeteren. Waarom? Omdat in een heel groot deel van de lucht totaal niets gebeurd. Croppen tot aan de wolken zou de foto voor mij spannender maken. Maar dat is persoonlijke smaak.Matthijs schreef: Ik vind dat de lucht in een (landschaps)foto een belangrijke functie heeft. Daarom wil ik die hier ook niet uit deze foto halen.